dr Ewa Zawisza-Wilk

dyżury: co dwa tygodnie stacjonarnie wtorek (od 12X) godz. 9.15-10.45, s. 546; co dwa tygodnie on-line wtorek (od 5X) godz.15.30-17.00 (TEAMS); stacjonarnie co tydzień czwartek: 9.45-12.00, pok. 7N; dla studentów niestacjonarnych i podyplomowych: 16.X, godz. 16.00-17.30, 6 XI, godz. 16.00-17.30, 4XII, godz. 8.00-9.00
Pedagog, logopeda, terapeuta Metody Krakowskiej, mediator, tutor. Badacz i praktyk z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie pracy
z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zespołem Aspergera. Autorka książek dla dzieci.
W pracy dydaktycznej koncentruje się na indywidualnym rozwoju studenta, kształtowaniu postaw i umiejętności, motywacji rozwoju i samodzielnym doskonaleniu zawodowym przyszłych nauczycieli. Propaguje interdyscyplinarne podejście do rozwoju człowieka i wczesnej interwencji terapeutycznej.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne i jest opiekunem praktyk na wszystkich Wydziałach Uniwersytetu Pedagogicznego kształcących przyszłych nauczycieli.
Jest autorem merytorycznym i trenerem w ramach czterech edycji projektów społecznych skierowanych do rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (m.in. „KOMPETENTNY RODZIC: dbam o siebie, dbam o związek, dbam o dziecko” – warsztaty dla rodziców dzieci ze spektrum autyzmu – projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich oraz Województwa Małopolskiego. Organizator: Stowarzyszenie Projekt Kraków).
Aktualnie współpracuje z Klubem Kultury Mydlniki (Filia Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki), ul. Balicka 289 w Krakowie w ramach projektu „ZAakceptowani- warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców dzieci z ASD”). Współpracuje również z Centrum Metody Krakowskiej.
Obecnie prowadzi badania naukowe dotyczące procesu zmian i adaptacji w biegu życia osób z zespołem Aspergera.
Prowadzone kursy w bieżącym roku akademickim:
Tutoring , Diagnoza edukacyjna, Diagnoza edukacyjna dla nauczycieli, Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych